Összefogott a Google, a Microsoft és a Yahoo

Vissza  ·
A kezdetek óta okoz gondot a keresőmotoroknak az adatbázisokból generált tartalom visszarendezése adatbázis formába - ezen fog segíteni most a Schema.org szabványosított jelölőnyelve. A több száz kategória segítségével a keresők jobb betekintést tudnak nyújtani az átkattintás után várható tartalomba - ígérik a cégek.

Újabb fejezetéhez érkezett az internetes keresőháború, amikor a minap az említett vállalatok bemutatták az említett weboldalt, amely olyan HTML tageket tartalmaz, amelyeket a webmesterek használhatnak, hogy struktúrált adataikat a jobb keresési eredmények érdekében megjelölhessék.

Ugyan a weben jelenleg is többféle ilyen jelölőséma van jelen, a három legnagyobb keresőmotor által egységesen használt új megoldás gyorsan teret nyerhet, mint a keresőoptimalizálás új formája. Az egyéb jelölősémák között persze ott található a Facebook saját megoldása, az Open Graph, amely elsősorban a webes tartalmak és a felhasználók közötti kapcsolat szabványos megteremtését szolgálja, céljaiban azonban megegyezik a schema.orgéval: gépileg értelmezhetővé tenni a felhasználók (külső oldalakon) végzett aktivitását.

schema.org  több mint 100 HTML taget tartalmaz, amellyel a tartalmak kategorizálhatók, például események, szervezetek, emberek, termékek, filmek, könyvek.

Hadley Reynolds, az IDC elemzője szerint az újítás nagyban épít a Yahoo tavaly megszüntetett SearchMonkey technológiájára, mely hasonlóan lehetővé tette, hogy a fejlesztők kategóriajelöléseket helyezzenek el a HTML kódban.

Várjuk Olvasóink véleményét a Fórumba!

Belépés

Akció