A YouTube is beszámít az aranylemezbe

Vissza  ·
Megtörtént, aminek meg kellett történnie: korunk zenehallgatási szokásaihoz igazították az aranylemez-számítást, elsőként az USA-ban.

Az Amerikai Hanglemezgyártók Szövetségének (RIAA) döntése alapján mostantól a vinyl, kazetta, cd, digitális letöltés és csengőhang eladási mutatóin felül az on-demand streamelési adatok is számítanak is az arany-, platina-, illetve gyémántlermezek odaítélésekor az USA-ban.

 

A Billboard kislemezlistájánál pedig a Youtube-megtekintések száma lett új tényező

A szervezet a zenei streaming szolgáltatások (többek közt a MOG, a Muve Music, a Rdio, a Rhapsody, a Slacker, a Spotify és az Xbox Music) mellett az MTV.com, a VEVO, a Yahoo! Music és a YouTube zenei videótartalmainak online hallgatottsági adatait veszi figyelembe. A beszámításnál egy darab eladásnak száz streamelés felel meg.

Amerikában jelenleg 500 000 eladott példányért jár aranylemez, a platinalemez minősítésért egymillió darabot, a gyémántlemezért pedig tízmilliót kell értékesíteni.

Várjuk Olvasóink véleményét a Fórumba!

Belépés

Akció