Termékek

Az Adobe bezárja digitális médiaáruházát

Vissza  ·

Mindenféle különösebb hírverés nélkül az Adobe Digital Media Store - amelynek feladata a PDF formátum sokoldalúságának népszerűsítése volt - 2005. június 3-án befejezi működését.

Az áruház 2003. október 31-én nyitotta meg kapuit, ahol a regényektől a népszerű magazinokon keresztül a tudományos anyagokig a dokumentumok széles skáláját vásárolhatták meg az érdeklődők online módon, PDF formátumban. Tom Prehn, a Digital Media Store szellemi atyja szerint "mostanra az áruház már szükségtelenné vált, mivel az olyan terjesztők, mint az Amazon.com vagy az eBooks.com, biztosítják az e-dokumentumok hatalmas választékát."

Joe Wilcox, a Jupiter Research elemzője szerint viszont a gond a PDF formátumban rejlik. "Végeztünk egy felmérést, aminek az volt az eredménye, hogy az on-line vásárlók 46%-át nem érdeklik a digitális formában olvasható tartalmak" - mondta Wilcox.

"A másik probléma az, hogy a digitális formátumú könyvek ára nem sokban különbözik a fizikai könyvektől, holott nyilván nem ugyanazok a gyártási költségek. Másrészt a fizikai formában létező dokumentumok könnyen mozgathatóak, bárkinek kölcsönadhatók, s olvasásukhoz nincs szükség semmilyen kiegészítő berendezésre."

Wilcox szerint itt is inkább a digitális zeneletöltésben egyre népszerűbbé váló gyakorlatot kellene alkalmazni, vagyis hogy az érdeklődők a CD-hez képes olcsóbban juthassanak kedvenc zenéjükhöz, on-line zeneletöltés formájában.

Forrás: http://www.pdfzone.com/article2/0,1759,1814760,
00.asp?kc=PZRSS05039TX1K0000770" target="_blank"> PDFzone

Belépés

Akció