Tervezz bátran! – Oldaltervezés és tipográfia egyszerûen és azon túl

Vissza  ·
Szerző: 
Robin Williams
Kiadó: 
Scolar

Az oldaltervezés és a tipográfia alapjaival ismertet meg a témakört minden eddiginél közérthetőbben tárgyaló kötet. A szerző mindvégig szem előtt tartja a kiadványok legfon­to­sabb feladatát: a hatékony kommunikációt.

Hatékony információátadás, mindenekelőtt
A napjainkban megjelenő, tájékoztató jellegű kiadványok legfontosabb feladata az olvasó figyelmének felkeltése, majd az üzenet minél tisztább, áttekinthetőbb for­mában történő közlése.
Ennek sikere a tervezőgrafikuson is múlik: az ő feladata a lényeg kiemelése, a kevésbé fontos részletek háttérbe szorítása, az olvasó tekintetének tudatos irányítása. Ehhez azonban ismerni kell a tekintet vándorlásának törvényszerűségeit, a figyelmet magára vonó fókuszpont kialakításának mikéntjét.

A grafikai tervezés négy alapelve
A könyv a tervezés összetett folyamatát négy egyszerű, letisztult alapelvre bontja le: a tagolásra, a kontrasztra, az ismétlésre és az elrendezésre. Példák sorozatán keresztül mutatja be, hogy az egyes tervezési alapelvek miként segítenek a rendezett, áttekinthető, mégis figyelemfelkeltő oldaltervek kialakításában.

Rengeteg „ilyen volt, ilyen lett” típusú példa
A szerző az alapelvek működésének szemléltetésére egy rossz, de környezetünkben sajnos nem szokatlan példát vesz kiindu­ló­pontnak, majd lépésről lépésre átalakítva bemutatja, hogyan tehetjük a kiadványokat a befogadó számára érdekesebbé, fogyaszthatóbbá.
A könyvben megfogalmazott alapelvek segítségével olyan hétköznapi dokumentumainkat is szebbé és olvashatóbbá tehetjük, mint például
- önéletrajz,
- árajánlat,
- meghívó,
- üdvözlőkártya,
- levél,
- apróhirdetés,
- szakdolgozat,
- doktori disszertáció,
- illetve személyes honlap vagy blog.
A példák és ismétlések révén az alapelvek rögzülnek, megtanuljuk, hogyan alkalmazhatjuk ezeket a különböző tervezési helyzetekben.

Tipográfiai alapok, betűtípusok
A tervezési elveket a könyv második felében tipográfiai alapismeretekkel egészíthetjük ki: a betűtípusok jelleg­zetes­ségeiről, kategorizálásáról, kiválasztásáról, keveréséről tudhatunk meg többet.
A különböző betűtípusok együttes használatában rejlő lehetőségeket szemléletes példák sora mutatja be, majd feladványok segítségével gyakorolhatjuk a megtanultakat.

Elemző látásmódra tanít
A könyvből megismert egyszerű alapelvek mentén felépített rendszerezett tudás segít az elemző látásmód kialakításában, a meglévő tudás rendszerezésében, építő jellegű kritikai észrevételek megfogalmazásában magunk és mások munká­jával kapcsolatban.
Reményeink szerint a lefektetett alapelvek gördülékenyebbé teszik a szakmán belüli és ügyfél–grafikus kommunikációt is.

Kinek ajánljuk?
A könyv nem csak a szakmabeli érdeklődőkhöz szól, ennek megfelelően a témát alap- és középszinten tárgyalja, könnyed és könnyen befogadható stílusban, rendkívül szemléletesen, rengeteg rossz és jó példa bemutatásával.
Bátran ajánljuk a grafikai tervezés alapjaival most ismer­ke­dőknek csakúgy, mint a „szomszéd” szakmák képviselőinek, akik így bepillantást nyerhetnek a „másik oldal” munkájába:
- szövegíróknak,
- ügynökségi accountoknak,
- marketingeseknek,
- PR-menedzsereknek,
- nyomdászoknak,
- programozóknak,
- titkárnőknek,
- diákoknak,
- vagy bárkinek, aki írásos anyagot ad ki a kezei közül.
A tervezői tapasztalattal rendelkezők számára a közérthető alapelvek segíthetnek
- az eddig megszerzett tudás rendszerezésében,
- elemző tervezői látás- és gondolkodásmód kialakításában;
- a tervezési szempontok ügyfél felé történő hatékony kommunikálásában.

bruttó ár: 
2995

Belépés

Akció