A logót egy cég arculatának egyik legfontosabb elemeként tartják számon, épp ezért nem meglepõ, hogy munkájuk során a tervezõk folyamatosan új ötleteket keresnek. Ebben a kettes számú kötetben az amerikai Rockport Kiadó újabb 2000 színvonalas logót mutat be 21 csoportba rendezve. Jól forgatható hasznos ötletforrás minden, logótervezés iránt érdeklõdõ grafikus számára. A könyv bevezetõje: „A logolounge .com 2001-es alapításakor elsõ nagy kihívásaink között szerepelt, hogy miként jellemezhetnénk néhány szóban ezt az egyedülálló oldalt. A „logók kereshetõ, naprakész gyûjteménye” megfogalmazás tûnt a legmegfelelõbbnek. Tisztában voltunk azzal, hogy ez a kifejezés jól összegzi szándékainkat, tartalommal való megtöltése azonban elég félelmetes feladatnak tûnt. Ez egészen addig így volt, amíg el nem kezdtük terveinket megosztani más grafikusokkal és barátainkkal a világ minden tájáról. A LogoLounge .com híre úgy terjedt, mint a tûzvész, az oldal eleinte alig tudott megbirkózni a forgalommal. Úgy tûnik, a világon tényleg mindenki összeköthetõ egy hét személybõl álló ismeretségi lánccal, mert bármely két tervezõ kapcsolatba hozható egymással három közbülsõ tag révén. Az oldal demokratikus jellege nyilvánvalóvá vált. A tagságunk egyszerre volt a „ki kicsoda?” és az „õ meg kicsoda?” keveréke. Jelenlegi több ezernyi felhasználónk nemzetiség tekintetében a lehetõ legváltozatosabb képet mutatja. Minden nap újabb meglepetéseket tartogat számunkra: egy nemzetközi hajótársaság új logója után egy kikötõ számára készített nagyszerû arculattervet kapunk; egy napa-völgyi borászat arculata mellett egy toszkán pincészet logója található. Rögtön nyilvánvalóvá válik, hogy a nagyszerû logóötletek nem szorulnak egyetlen cég vagy ország keretei közé. Jelen pillanatban több mint 65 000 logóra lehet rákeresni a LogoLounge.com weboldalon, ezek közül választottuk ki a könyvben bemutatott példákat. A nyolc tagból álló nagy tekintélyû nemzetközi zsûri a Logótár elsõ kiadása óta közreadott több mint tizenegyezer logót értékelte. E könyv 2000 kiválasztott logót mutat be, melyeket a könnyebb áttekinthetõség érdekében kategorizáltunk. Ezzel a könyvvel azt is megtehetjük, hogy regiszráljuk magunkat a www. logolounge. com/book2 oldalon, és így tervezõre, megrendelõre, iparágra, logótípusra vagy egy kulcsszóra rákeresve könnyen eligazodunk a logók között. A célunk az, hogy egyszerre inspiráljuk és tanítsuk az érdeklõdõket anélkül, hogy kimerítenénk õket (vagy öntapadós jegyzettömbkészletüket). A LogoLounge.com és a könyv a nyomtatás és a web igazi keveréke: kedvünkre lapozgathatjuk, vagy végezhetünk gyors, intuitív keresést. Nagyon reméljük, hogy a könyv segítségével több idõ jut arra, amit igazán szeretünk, a tervezésre.” Bill Gardner és Cathy Fishel A könyv angol nyelvû oldalakat tartalmaz.