A Next New Networks a Youtube kísérleti fejlesztő laboratóriumaként működik majd, azzal a céllal, hogy támogassa a tulajdonos tartalomszolgáltató partnereit - olvasható a Google leányvállalatának blogján.
A Next New Networks csapat hatékony, a nézők jelentős tömegeinek megszólítására alkalmas platformot épített ki az elmúlt években; a cég és partnercsatornái rendkívül impozáns, kétmilliárdos nézettségi mutatóval és hatmillió regisztrált felhasználóval dicsekedhetnek - olvasható a YouTube közleményében. A New York-i székhelyű céget 2007-ben alapították.
Az akvizíció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra.
A YouTube az akvizícióval egy időben egy új, YouTube Next nevű csapatot is összeállított, amelynek feladata a videókészítők képzése és a partnerkapcsolatok fejlesztése lesz. Az új divízió a tervek szerint számos, a YouTube Next brand alatt futó programot és szolgáltatást indít majd, amelyek az olyan korábbi partnerprogramokra épülnek, mint a sikeres Partner Grants Program volt.