A vezetésben nem lesz változás, továbbra is Jeff Weiner marad a LinkedIn vezérigazgatója, aki Satya Nadellának, a Microsoft vezérigazgatójának jelent majd. A tranzakciót még idén lebonyolítják.
A fenti videóban Satya Nadella meséli el, hogy mindig is csodálta a LinkedInt. Jeff Weiner pedig kifejtette, hogy hosszú tárgyalásokat folytattak a LinkedIn jövőjével kapcsolatban, valamint kifejette, hogy az elejétől kezdve világos volt, hogy függetlenségüket nem szeretnék feladni. Azonban azt lehet olvasni több helyen is, hogy a közösségi szolgáltatást szeretnék beolvasztani a már meglévő szolgáltatások, az Office, Skype és Cortana közé.
A LinkedIn részvényárfolyama 48 százalékot növekedett a bejelentésre, ellenben a Microsoftnál 5,2 százalékos esés volt még a tőzsdenyitás előtti kereskedésben a hír bejelentését követően.
A LinkedIn a világ legnagyobb, kifejezetten üzleti kapcsolatokat mutató közösségi oldala. Az ismeretségek főként céges kötődés alapján alakulnak ki. A közösségi oldal folyamatosan bővül újabb és újabb funkciókkal. Az elmúlt évben bemutatták mobilalkalmazásuk új verzióját így megerősítve jelenlétüket a mobil eszközökön is.
A LinkedIn oldalnak több mint 433 millió felhasználója van évente. Havonta 105 millió egyedi látogatójuk van, ami 9 %-os éves növekedést jelent. A mobilalkalmazásuk növekedése az új verziónak köszönhetően, 49 %-os.
A Linkedin 196 dolláros részvényenkénti áron kelt el. Ez közel sem a valaha elért legmagasabb érték, ugyanis a részvény járt már 258 dolláron is. Azonban cég februári gyorsjelentésében már lassuló növekedésről számolt be, ami megmagyarázza az alacsonyabb részvényenkénti árfolyamot. Pénzügyi elemzők már temetni is kezdték a LinkedIn felívelő szakaszát, melyben a gyors növekedés időszakának végét jósolták.
Ezeknek az elemzéseknek a hatására a cég részvényeinek értéke 40 százalékot zuhant. Feltételezhetjük, ez is szerepet játszott abban, hogy létre tudott jönni a megállapodás. Csak hogy teljes legyen a kép azt is hozzá kell tenni, hogy pénteken 131 dolláron zárt a LinkedIn, a mostani részvényenkénti ár tehát nagyobb ennél.
Felmerül a kérdés, hogy a Microsoftnak miért éri meg ilyen rengeteg pénzt kiadni egy közösségi oldalért? Feltételezhetően azért mert neki nincs ilyen oldala és ezzel beléphet a piacra, ha nem is a videómegosztós, képnézegetős felébe, hanem annak üzleti változatába.
Csatlakozz Te is Facebook oldalunkhoz!